Klacht over Omgevingsdienst de Vallei
Vindt u dat u niet correct bent behandeld door (een medewerker van) Omgevingsdienst de Vallei? Dan kunt u een klacht indienen.
Waarover kunt u een klacht indienen?
- hoe u bent behandeld door medewerkers of bestuurders
- het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
- het niet reageren op vragen
- het schenden van uw privacy
Waarover kunt u geen klacht indienen?
- over iets wat langer dan een jaar geleden is gebeurd
- over iets waarover u al eerder een klacht hebt ingediend
- over iets waartegen u bezwaar had kunnen maken of beroep had kunnen instellen, bijvoorbeeld het wel/niet krijgen van een vergunning
- over gedrag dat al onderzocht wordt door de Officier van Justitie of een rechter
Hoe kunt u een klacht indienen?
U kunt uw klacht per post sturen naar:
Omgevingsdienst De Vallei
T.a.v. de klachtencoördinator
Postbus 9024
6710 HM EDE
Ook kunt u ons een e-mail sturen met uw klacht.
Beschrijf duidelijk waar de klacht over gaat en waarom u de klacht indient.
Hoe gaat het verder?
Wij behandelen uw klacht volgens onze klachtenregeling. Deze regeling is gebaseerd op hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht.
U wordt altijd uitgenodigd voor een gesprek om uw klacht nader toe te lichten. Na het gesprek en een intern onderzoek krijgt u een uitspraak. We handelen een klacht meestal binnen acht weken af. Bent u het niet eens met de uitkomst? Dan kunt u een oordeel vragen aan de Nationale ombudsman.
Meer informatie
Elk jaar publiceren wij een jaarverslag over de klachtbehandeling van het voorgaande jaar. Lees hier het jaarverslag 2022. Wilt u een jaarverslag van een eerder jaar inzien? Neem dan contact met ons op.